Auto Tensen combineert het aanbod van 52 Peugeot en Citroën merkspecialisten in Nederland en België. Door onderling onze voorraden te ruilen kunnen wij alle auto's direct leveren in Hoorn en Enkhuizen. Precies dezelfde auto dus voor dezelfde prijs maar dan bij jou om de hoek. Zo kan je niet alleen eenvoudig zoeken op één plek maar bespaar je ook veel moeite in het bezichtigen en kopen van jouw nieuwe of tweedehands Peugeot 3008.

Bekijk Peugeot 3008 occasions

Nieuwe voorraad Peugeot 3008

 

Meer weten over de Peugeot 3008? Lees hier alles over deze crossover.

Van MPV onder de SUV's naar SUV onder de SUV's? De eerste indruk van de nieuwe Peugeot 3008 was meer dan goed. Maar blijft dat beeld ook overeind staan na een uitgebreide testrit? Immers, de ongekroonde koning onder de compacte SUV's word je niet zomaar.

Peugeot 3008 hoorn

Het Uiterlijk van de Peugeot 3008

Oog in oog ziet de auto fantastisch uit. Verfijnde details en met een fraaie welvende schouderlijn. Een sierstrip hier, een 'hap' uit de koets daar en ook de gesculpteerde wervelingen in de flanken en de flitsende C-stijl – waardoor het dak lijkt te zweven – kom je niet op iedere SUV tegen. Nog maar te zwijgen over de two-tone lak en achterlichten in de vorm van een leeuwenklauw. En dan ook nog eens toegepast in een gitzwarte behuizing. Daarnaast oogt hij verfrissend naast z’n concurrenten. Zo'n diverse mix aan (fraaie) stijldetails houdt de spanning erin!

Hoe rijdt de Peugeot 3008

Hij voelt robuust en stevig aan, deze SUV. De kwaliteitsbeleving is hoog. Je bent met een degelijk in elkaar geschroefde auto onderweg en zo voelt het ook. Dat gezegd hebbende: de Peugeot 3008 is tamelijk hard geveerd, vooral korte oneffenheden voel je daardoor goed doorkomen in het interieur. Voordeel van die straffe(re) afstemming is wel weer dat hij in snel genomen bochten niet op één oor gaat hangen. De besturing is erg licht. Door een sportknop in te drukken op de middenconsole wordt de besturing wat zwaarder. Kwestie van smaak. Wij zouden een (nog wat) zwaardere besturing prefereren. De testauto is uitgerust met een 1,6 liter benzinemotor en een zestraps automaat. De motor biedt door de bank genomen voldoende trekkracht maar als je wilt opschieten kun je het beste met de flippers aan het stuurwiel een tandje terugschakelen om te versnellen. Doe je dat niet met de flippers maar laat je het de bak zelf doen dan is de reactietijd van de automaat wat aan de trage kant. De bak zelf schakelt wel mooi soepel. De Peugeot 3008 is met tal van moderne veiligheidssystemen uit te rusten. Eén ervan is standaard aanwezig: een actieve noodreminstallatie. Die werkt prima. Andere veiligheidszaken die je kunt bestellen zijn Distance Alert, Actieve rijstrookassistent, Vermoeidheidsherkenning, Grootlichtassistent, Verkeersbordherkenning met snelheidsadviesfunctie, Adaptieve cruise control met stop-functie (automatische transmissie), dodehoekbewaking en actieve parkeerhulp.

Interieur van de De Peugeot 3008

Open de portieren en de nieuwe 3008 gaat nog even door met imponeren. Was het interieur van de eerste generatie al fraai, de nieuwe slaat echt alles. Met alle respect voor het merk: de mix en driedimensionale lay-out van overwegend zachte kunststoffen en authentieke materialen als hout, alcantara of stof, toegepast op een toch al eigenaardig dashboard, verwacht je niet in een Peugeot. In een – tweemaal zo kostbare – Audi of Mercedes daarentegen...

Vanbinnen ziet de Peugeot 3008 er bijzonder uit. Net als bij de Peugeot 308 (een hatchback) heeft ook de 3008 een piepklein stuur dat relatief laag uit het dashboard steekt. Volgens Peugeot maakt dat het sturen prettiger en heb je meer overzicht op je instrumenten. Dat laatste is zonder meer waar, maar of je nou een klein of groot stuurwiel hebt, dat maakt in besturen van een auto niet zoveel uit. Het stuurwiel is aan de bovenzijde en de onderzijde afgeplat. Leuk, maar het dient aan de bovenzijde geen enkel doel. Aan de onderzijde ontstaat zo wat meer beenruimte. Probeer het kleine stuurwiel vooral ook zelf uit. Het went wat ons betreft snel maar is uiteindelijk een overbodige gimmick. De pook van de automaat is fraai vormgegeven. Hij valt als het ware in je hand en laat zich licht bedienen. Het instrumentarium - Peugeot noemt dat i-Cockpit – ziet er heel modern uit. Het is volledig digitaal en met een druk op de knop verander je de projectie van normale meters, in bijvoorbeeld een digitale snelheidsmeter en navigatiesymbolen. Erg fraai en het is eenvoudig te bedienen. Met de zogeheten Multi Sensory Ambiance knop kun je een bepaalde sfeer oproepen in het interieur. Zo wordt onder meer de sfeerverlichting gedimd, de massagestand van stoelen geactiveerd (massagestoelen zijn wel een extra) en er wordt een prettige geur het interieur ingeblazen waarbij je de keuze hebt uit drie luchtjes! Dat 'blazen' gebeurt trouwens keurig subtiel. Het is duidelijk één van de dingen waarmee Peugeot wil laten zien dat ‘rijbeleving’ voor het merk kennelijk belangrijk is. Het infotainment-systeem bestaat uit een aanraakscherm in combinatie met een aantal tuimelschakelaars. Die combinatie werkt goed en ziet er bovendien mooi uit. Dat geldt trouwens sowieso voor het interieur. Er zijn mooie materialen gebruikt en er is veel aandacht besteed aan vormgeving. Zelfs het (flamboyante) design van de stoelen draagt bij aan een verbazingwekkende kwaliteitsmeting binnenin de 3008. Alles ademt comfort en degelijkheid uit. In marketingtermen: het neigt naar wat de premiummerken bieden (BMW, Audi). En dat is een goot compliment.

De Peugeot 3008 en het milieu

De motoren van de Peugeot 3008 zijn allemaal keurig schoon. In principe zou je een verbruik kunnen realiseren van gemiddeld 1 op 20.

Samenvatting en conclusie

Wie het bovenstaande heeft gelezen heeft het vast al in de gaten: we zijn enthousiast over de nieuwe Peugeot 3008. Heel enthousiast. Beetje verrast ook. Na de 308 wisten we al dat Peugeot een flinke stap vooruit gemaakt heeft, maar met de nieuwe 3008 gaat het nog een stap verder. Qua uitstraling, qua kwaliteitsbeleving, qua alles eigenlijk. Enkel het rijgedrag is niet zo dynamisch als dat van de 308. Anderzijds, niet iedereen heeft daar behoefte aan. Maar zelfs dan zou de 3008 hoog je toplijstje moeten staan als je je zinnen hebt gezet op een nieuwe relatief compacte SUV dan wel crossover. Chapeau, Peugeot! 

Peugeot 3008 occasions bij Auto Tensen Hoorn

Bij ons kunt u terecht voor het grootste aanbod aan Peugeot 2008 occasions in Hoorn. Door samen te werken met meer dan 50 partner bedrijven, zijn alle gezamenlijke Peugeot 3008 occasions beschikbaar voor u in Hoorn of Enkhuizen. Hierdoor kunnen wij al onze klanten een grote variatie aan verschillende typen & opties aanbieden. Zo weet u zeker dat u een Peugeot 2008 occasion vindt die bij u past.

Bekijk ook onze andere reviews over de volgende modellen: Peugeot 108Peugeot 208Peugot 308Peugeot 508Peugeot 2008 & de Citroën C3.


Waarom PCA?

  • Service hoog in het vaandel

  • Groot aanbod occasions

  • Persoonlijke service

  • Klant is koning

  • Beste prijs

PCA nieuwsbrief

Vul uw e-mail adres in om onze nieuwsbrief te ontvangen:

E-mail adres:

Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om, zie onze privacy policy aan de onderzijde van deze pagina.